Portul Constanța leagă Europa de Vest de Caucazul de Sud
Publicat de cristina.iliuta, 17 octombrie 2014, 21:09
Joi,16 oct. 2014, la Găra Maritimă, din portul Constanţa, a avut loc festivitatea oficială de prezentare a noii linii maritime comerciale de tip ferryboat pe Marea Neagră între porturile Ilicevsk (Ucraina), Constanţa,Batumi (Georgia) şi Constanţa
Proiectul vizează valorificarea rutei maritime Constanţa – Batumi şi a rutei fluviale pe Dunăre, până în centrul și vestul Europei. Această rută oferă cea mai scurtă şi mai rapidă cale de transport către Europa pentru marfa provenind din Caucazul de Sud şi Asia Centrală.
„Schimbul de mărfuri în Kazahstan poate să facă doar 15 zile. În prezent schimbul de mărfuri se realizează în 30 până la 45 de zile, deci vă dați seama de economia de timp. Este prima iniţiativă în domeniul logisticii care stimulează schimbul de mărfuri”, a spus Dorin Iacob, președintele Romcargo Maritim, compania care a iniţiat proiectul în urmă cu doi ani.
Transportul unui camion costă 1600 de euro ca să fie dus din Constanţa în Batumi, tarifele fiind mai mici cu aproximativ 20%, faţăţ de alte rute similare.
La eveniment au participat ambasadorii Turciei, Ucrainei, Georgiei, Kazahstanului şi Azerbaidjanului, secretarul de stat din Ministerul Afacerilor Externe, Bogdan Aurescu, secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Iulian Matache, precum şi reprezentanţi guvernamentali din Georgia şi Ucraina, oameni de afaceri, politicieni.
Realizarea acestui proiect s-a bucurat de sprijnul susţinut al Ministerului Afacerilor Externe.
“Este un proiect la care lucrăm de aproximativ doi ani cu partenerii din Turkmenistan, Georgia şi Azerbaidjan şi care este deschis şi pentru alte state din Caucazul de Sud şi mai ales din Asia Centrală.
Am discutat recent cu ambasadorul Kazahstanului, la Bucureşti, cu preşedintele Comisiei de Politică externă din parlamentul uzbec, săptămana aceasta.
Există un interes crescut pentru transportul de mărfuri dinspre Asia Centrală spre Europa Centrală şi spre Europa de Vest, prin România având ca poartă de intrare Constanţa şi apoi Dunărea” a declarat Bogdan Aurescu ‘