Conducând Mercedes-Benz GLA, recomandat de constructorii săi ca fiind un SUV compact, veţi înţelege de ce această clasă auto, împreună cu cea a crossoverelor, are cea mai mare creştere în preferinţele cumpărătorilor de pe Bătrânul Continent, din ultimii 13 ani.
Gata de drum…
Către destinațiile turistice dobrogene cu GLA
Pregătit pentru drum accidentat
Cel de-al patrulea model care utilizează platforma compactei A-Class, GLA, este cu siguranţă, o maşină cu multă personalitate. Proba de drum pe care am efectuat-o în aceste zile de toamnă prin zona plină de farmec a mănăstirii dobrogene Kasian cu această maşină, a scos la iveală multe din atu-urile sale. Mai degrabă un crossover, GLA s-a născut ca răspuns, fără echivoc, la provocările redutabililor concurenţi premium reprezentaţi de Q3-ul conaţionalilor de la Audi, BMW X1 al vecinilor de la Munchen, ori de Range Rover-ul Evoque, fabricat de britanici.
Dedicat celor care vor să iasă des la iarbă verde cu maşină cu tot, şi mai ales doamnelor şi domnişoarelor cu stil, automobilul punctează în primul rând, prin exteriorul cu linii incitante, dinamice, întărite de aripile evazate, capota profilată, barele cu scuturi încorporate şi panourile de protecţie solide pentru praguri şi pasajele roţilor. Interiorul rafinat, este similar cu cel din Clasa A, sau cu cel al fotomodelului CLA.
În mijlocul naturii de toamnă
Ședință foto cu Mercedes Benz GLA
Pregătit atât pentru drumuri de oraș dar și către natură
Levierul cutiei de viteze, destul de neobişnuit amplasat în dreapta volanului, acolo unde la alte mărci întâlnim comanda ştergătoarelor, a lăsat mai mult loc pe consola centrală. Multe sisteme electronice de top şi o tehnologie modernă contribuie la atmosfera elevată ce-o degajă maşina.
Trecem în revistă, la acest capitol, doar câteva dintre dotări, precum sistemul de iluminare inteligent, scaunele faţă încălzite, panoul de bord în parte analogic, în parte digital, finisat elegant în piele, ce are un display de dimensiuni mari, volanul multifuncţional cu padele la fel ca la maşinile de Formula 1, vă vor contura suficient atmosfera cu pretenţie din interiorul primitor al acestui automobil de clasă.
Bordul acestei adevărate mașini premium
Mercedes Benz GLA își așteaptă pasagerii
Partea frontală, dinamică, tinerească
GLA dispune de o gamă diversă de propulsoare atât pe benzină cât şi pe motorină, cu puteri cuprinse între 155 şi 210 CP, după preferinţe.Vorbind de motorizare, dieselul de 2,2 litrii pe care l-am testat, dispune de 170 C.P. şi 350 N/m, iar în colaborare directă cu cutia automatizată cu dublu ambreiaj, dar şi cu transmisia integrală 4 MATIC, propulsează maşina în puţin doar, peste 8 secunde/100 de km pe oră, şi concură, per total, la o manevrabilitate de invidiat.
Consumul, unul din motivele pentru care cei mai mulţi clienţi aleg să circule pe motorină, este unul decent dacă este setată funcţia ECO, dar nu vom spera la minuni atât timp cât vom apăsa pe butonul SPORT, atunci când maşina se dezlanţuie cu procente crescute de adrenalină pentru pasionaţi.
La interior, mult rafinament
Partea spate, fluidă și totuși remarcabilă
Grila față impune și atrage privirile
Concret, schimbările treptelor de viteză se fac lin, fără intreruperi, sistemul Start-Stop economiseşte carburant, iar garda la sol marită, împreună cu sistemul evoluat de suspensie, oferă în funcţie de dorinţele clienţilor săi, confort sau din contră, mai mult dinamism la pachetul Sport. Unii pot spune că treptele sunt schimbate uneori, mai ales în modul ECO, uşor mai lent, dar maşina are antidotul prin butonul care setează preferinţele şoferului către schimbările rapide.
Portbagajul său dispune de 420 de litri, suficient pentru a depozita un număr decent de bagaje necesar unei săptămâni de concediu, dar este uşor mai mic faţă de oferta majorităţii concurenţilor. Dacă ne referim la preţuri, ca etalon, modelul testat valora 46.500 de euro cu TVA, cost care poate fi privit din multe unghiuri, dar care conferă o garanţie a calităţii germane, duse la nivel de performanţă.
Această prezentare necesită JavaScript.
La finalul probei de drum cu acest teuton get-beget, putem spune că odată cu Mercedes-Benz GLA, producătorul german a inventat o nouă specie de SUV compact, în cazul de faţă, rapid şi eficient, care poate satisface nevoile unei familii tinere, iar pentru alţii „pofta” de aventură în afara asfaltului.
Mulţumiri dealerului local Autoklass Center din Constanţa, domnilor Birol Menabil şi George Sacu pentru concursul oferit în testarea acestei maşini!