Vor fi reluate lucrările la Canalul București-Dunăre…dar peste 16 ani
Publicat de Daniel Țăndăreanu, 13 octombrie 2014, 17:06
Lucrările la Canalul București-Dunăre, estimate la 1,5 miliarde euro, vor fi reluate abia peste 16 ani din cauza costurilor ridicate, afirmă Marcel Boloș, șeful AM POST, el apreciind că proiectul ar putea fi totuși relansat înainte de 2030 doar în etape, după soluții de la proiectant și acordul CE.
„O investiție care a ieșit sustenabilă din punct de vedere al testării în Master Plan este vechiul canal București-Dunăre, unde lucrările au ieșit, ca perioadă de implementare, după 2030. Încă mai avem de așteptat pentru realizarea acestei investiții. Din discuțiile pe care le-am purtat cu Comisia Europeană se pare că aici rezerva ar fi determinată de partea aceasta de costuri de mentenanță care sunt destul de mari, însă sustenabilitatea economică a acestuia se pare că este confirmată prin regulile pe care le-am avut în cadrul modelului național de transport”, a declarat Boloș la o dezbatere publică organizată luni, la sediul Ministerului Transporturilor, cu privire la proiectele din domeniul naval incluse în Master Plan.
Master Planul General de Transport este un document strategic care va sta la baza planificării investițiilor în transporturi până în 2030 și necesar pentru atragerea fondurilor europene în sectorul de profil în intervalul 2014-2020.
Lucrările la Canalul București-Dunăre au început în 1986 și au fost oprite după 1989.