Băncile, reclamate la OPC!
Publicat de Adrian Băncilă, 16 septembrie 2014, 14:33
Băncile apelează la noi metode de păcălire a clienţilor. La Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Constanţa se primesc zilnic reclamaţii care vizează unităţile bancare. De exemplu, într-un caz, cu ocazia a două restructurări de credite la acelaşi consumator, banca a încasat comisioane timp de 49 de luni (în perioada 30 iunie 2010-03 iunie 2014), pentru o restructurare, şi apoi, pentru a doua restructurare dupa cinci luni, a majorat creditul de rambursat cu valoarea comisionului, generând deci dubla comisionare şi dobânzi încasate la comisioane (!) pentru a doua restructurare, spune comisarul şef adjunct al OPC Constanţa, Mihai Perifan.
Într-un alt caz comisarii OPC au constatat că la acordarea creditului unei familii, banca a luat în garanţie un imobil (apartament din Constanţa) apartinând unui proprietar care în contractul de credit respectiv are calitatea de garant al creditului.
La puţine luni de la acordarea creditului, familia în cauză a început să înregistreze restanţe la plata ratelor, restanţa care în prezent este de circa 22000 euro, pentru 1144 zile întârziere.
Banca a trimis membrilor familiei respective 21 de notificări pentru perioada august 2009-decembrie 2011, dar nu a trimis nicio notificare garantului, care conform contractului este şi el răspunzator de rambursarea creditului.
Dupa perioada respectivă, banca nu a mai trimis nicio notificare, nici către beneficiarii creditului, nici către garantul acestuia, până la data de 09.05.2014, cand anunţa în scris toţi contractanţii că a predat imobilul respectiv la executare silită.
Banca a fost sancţionată de comisarii OPC cu suma de zece mii de lei.