Noul pod va fi gata în octombrie
Publicat de cristina.iliuta, 26 august 2014, 11:46 / actualizat: 26 august 2014, 13:23
Pe 22 august 2014 a fost finalizat montajul tablierului metalic la podul la km 0+540 al Canalului Dunăre – Marea Neagră. Patronul firmei constructoare, S.C. APOLODOR COMIMPEX S.R.L, Radu Ouatu este sigur ca termenul de finalizare a lucrării va fi respectat. Valoarea contractului de asistenţă tehnică, realizat de SC Luca Way SRL este 4.331.974,22 lei (fără TVA) iar cel de execuţie a lucrării pod rutier este de 121.536.898 lei (fără TVA). Termenul de finalizare a lucrărilor la întregul proiect: Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre – Marea Neagră şi lucrări aferente infrastructurii rutiere şi de acces în Portul Constanţa, constituit din pod, viaducte, drumuri, căi de acces, parcări, lucrări hidrotehnice şi de consolidări, este 31.10.2014. Podul rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre – Marea Neagră are o structură de tip hobanat şi va fi cel mai mare pod de acest gen din România. Acesta va avea o lungime totală de 360 metri, o deschidere centrală de 200 metri, iar lăţimea podului va fi de 17,4 metri, permiţănd circulaţia pe 4 benzi. Înălţimea liberă sub tablierul podului în axul Canalului Dunăre – Marea Neagră va fi de 18,4 metri. Pilonii de pe maluri, care susţin tablierul podului prin fascicule de hobane, au o înălţime de 66 metri deasupra nivelului mării. Proiectul este finanţat prin Programul Operaţional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007 – 2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene şi de la bugetul statului.Dacă se respectă termenul nu vor fi penalizări, a mai spus Radu Ouatu.