(FOTO+ AUDIO) HOBBY PE 4 ROŢI: Probă de drum bucovineană cu Volkswagen Jetta
Publicat de Daniel Haralambie, 30 iulie 2014, 13:47 / actualizat: 7 august 2014, 9:21
Volkswagen Jetta arată ca o limuzină şi se comportă ca atare. Sedanul compact a fost gândit să primească aceleaşi gene nobile precum Golf şi Passsat, deşi teutonii au ales să o fabrice în Mexic, la Puebla. Povestea acestei limuzine începe în 1979, atunci când germanii s-au gândit la un sedan mai mare, iar de atunci a avut parte de renumele consacrat al mărcii, chiar dacă anterior s-a mai chemat Bora sau Vento, asemănarea cu fratele mai mare, Passat, fiind evidentă.
Deşi au trecut mai bine de 3 ani de la lansarea oficială pe piaţă a acestei generaţii care va primi la anul o restilizare subtilă la exterior, şi una mai accentuată în habitaclu, am decis să testăm Jetta pe frumoasele plaiuri bucovinene, legând itinerant marea de munte. Parcursul acestei probe de drum a măsurat mai bine de 1500 de km pe cel mai solicitant traseu, pentru că ne referim, evident, la şoselele din România.
Jetta stă bine în viraje, iar maşina este confortabilă, primitoare. Fiind vorba de un sedan, deci cu ţintă clară pentru familişti, nu ne-am mirat că ampatamentul a fost mărit cu 7 centimetri, tocmai pentru a oferi pasagerilor un spaţiu mai mare. Acest lucru s-a văzut la drum când, atât şoferul, cât şi pasagerii pot călători timp îndelungat, fără inconveniente.
Sedanul de familie al teutonilor stă bine la motoare. Deşi nu am testat benzinarul de intrare în gamă, de 1.2 litri TSI şi 105 cai-putere, despre care proprietarii spun că nu te face de râs, putem spune că turbo-dieselul 1,6 TDI, cu care era dotată maşina de test, de aceeaşi putere, pare un motor perfect, fără nici o exagerare, căci este dinamic, extrem de elastic şi bine împerecheat cu cutia manuală cu 5 rapoarte. Toate acestea fac consumul la drum întins să oscileze între 4,2 şi 5,3 litri la suta de km. Campion al consumului redus, de departe!
Aproape că n-ai de ce să iţi doreşti motorizarea superioară de 2.0 litri şi 140 CP, decât dacă, desigur, autostrăzile din Europa îţi vor deveni o a doua casă. Maşina are dimensiuni generoase şi este foarte potrivită pentru o familie cu 2 copii, spre exemplu. Portbagajul, suficient de mare pentru o vacanţă de o săptămână, dar gura de încărcare destul de mică, poate incomoda uşor pe cei cu bagaje mari.
Suspensia maşinii, deşi nu are pretenţii sportive, reuşeşte să o facă stabilă în curbe, acolo unde nu ezită, fără să penalizeze, însă, confortul. Interiorul are aerul tipic german cu care Volkswagen ne-a obişnuit, şi nu se face rabat de la calitate, nici dacă ne referim la plasticele folosite.
Echiparea versiunii testate consta în 6 airbag-uri, sistem audio cu touch-screen şi magazie de 6 CD-uri, cu facilitate de card SD, geamuri electrice faţă-spate, servodirecţie reglabilă în funcţie de viteză, aer condiţionat automat, cameră de luat vederi la mersul înapoi, tempomat şi computer de bord. Destule dotări pentru un cumpărător obişnuit, dar celor care-şi doresc mai multe, lista de opţionale rămâne deschisă.
Pentru toate acestea un client ar trebui să plătească puţin peste 18.000 de euro, ceea ce face ca Jetta să fie mai competitivă decât Renault Fluence şi Ford Focus, dar nu atât de ieftină precum Chevrolet Cruze. La finalul testului, putem concluziona că Jetta face faţă oricărei provocări şi dă celui care o conduce sentimentul clar al lucrului bine făcut!
Mulţumiri dealerului local Cardinal Motors, domnului director Ionuţ Carataş, pentru punerea la dispoziţie timp de aproape 4 zile a maşinii de test, care deşi este fabricată de Volkswagen, o marcă renumită ca fiind conservatoare, are parte la Constanţa, de consilierea unui colectiv amabil, plin de disponibilitate, un adevărat exemplu pentru piaţa locală!